Chcesz zwiększyć sprzedaż w swojej firmie? Nie jest to takie trudne, jak niektórzy mogą sądzić. Chociaż jako naród, jesteśmy w trakcie spowolnienia gospodarczego w ciągu ostatnich dwóch lat, Twoja firma nie musi taka być. Poniżej znajdują się trzy proste kroki, aby zwiększyć sprzedaż, bez względu na warunki ekonomiczne.
1. Uprość swoją reklamę
Konsumenci są dziś codziennie zalewani kampaniami reklamowymi i nagabywaniami. Szczerze mówiąc, większość z tych kampanii reklamowych nie jest warta wydanych na nie pieniędzy. Czemu? Ponieważ nadal korzystają z tych samych metod, co ich konkurenci (poczta bezpośrednia, billboardy, reklama internetowa, reklama telewizyjna i radiowa) iw ten sam sposób. Rezultatem jest społeczeństwo odporne na „skoki”, „kąty” i „sztuczki”, które sprawiają, że stają się konsumentami Twoich produktów. Kilka wskazówek, jak uprościć reklamę:
Unikaj frazesów. Większość i tak jest nadużywana.
Bądź lepszy, nie najlepszy. Większość produktów jest reklamowana jako „najlepsze” w swoim rodzaju. Jednak konsumenci nie zawsze potrzebują tego, co najlepsze. Potrzebują tylko produktów lepszych niż większość.
Mniej znaczy więcej. Nie pozwól, aby Twój przekaz zaginął w fali bodźców rzucanych na konsumentów. Krótsze, zwięzłe komunikaty działają dobrze.
2. Celuj w nielicznych
Kiedy już zaczniesz po prostu reklamować, skoncentruj swój przekaz na tych nielicznych ludziach, którzy wyznaczają trendy, zamiast podążać za nimi. Być może masz takich przyjaciół, którzy rozkoszują się znajdowaniem nowych produktów do pokochania. Lubią mieć „najnowszy” produkt, „najfajniejsze” pomysły, „inne” gadżety. Tego typu konsumenci stają się chodzącymi billboardami i powinni być przedmiotem Twojej reklamy. W rzeczywistości wykonują większość pracy reklamowej za Ciebie. Kilka porad:
Dowiedz się, co sprawia, że Twój produkt jest lepszy. Niech będzie tematem Twojego przekazu reklamowego.
Dowiedz się, co wyróżnia Twój produkt. Podkreśl to.
Mniej martw się o tych, którzy są apatyczni w stosunku do twoich produktów. Martw się bardziej o tych, którzy są niezwykle entuzjastyczni.
3. Buduj relację, a nie sprzedaż
Stanie się lepszym sprzedawcą jest łatwe: popraw swoje umiejętności w zakresie relacji. Większość konsumentów i tak szuka spokoju, a nie produktów. Staraj się najpierw budować zaufanie i zrozumienie w swoich relacjach z konsumentami. W promieniu pięciu mil od mojego domu jest kilkanaście salonów fryzjerskich, a jednak zawsze jeżdżę co miesiąc o dwadzieścia minut dłużej, aby obciąć włosy. Czemu? Ponieważ lubię kontakt z osobami, które obcinają mi włosy w tym sklepie. Rozmawiamy, śmiejemy się. Lubię to doświadczenie. Tak więc wracam, mimo że jest ponad dziesięć mil od mojego domu i trochę niewygodny. Nie płacę za fryzurę tak bardzo, jak za związek. Jestem lojalnym konsumentem.
Kilka porad:
Skoncentruj się na wytwarzaniu wartości bardziej niż na sprzedaży produktów. Twórz produkty wysokiej jakości, zatrudniaj wysokiej jakości ludzi.
Dowiedz się o swoich klientach przy każdej okazji
Cena rozmowy ostatnia, nie pierwsza. Jeśli cena jest czynnikiem decydującym o zakupie Twojego produktu, straciłeś kontrolę nad rozmową sprzedażową. Zamiast tego skoncentruj się na potrzebach i pragnieniach konsumentów, a następnie staraj się je zaspokoić.