W sieci funkcjonują miliony tekstów – krótsze i dłuższe formy mają zachęcić potencjalnych klientów do nabycia produktów lub skorzystania z usług oraz stanowić sposób na komunikację marki z obserwatorami.
Profesjonalne teksty marketingowe, które mogą mieć różnorodne cele są tworzone przez nowoczesnych pisarzy – copywriterów.
Na czym polega copywriting?
Teksty tworzone na potrzeby reklam i komunikacji w mediach społecznościowych, a także wpisy nastawione na SEO mają specjalne wytyczne, które stosują copywriterzy, by osiągnąć określone cele.
Teksty mogą budować wizerunek i autorytet marki, zachęcać do zakupu, reklamować produkty, przekierowywać na kolejne zakładki i wiele innych. Copywriting służy więc rozwojowi firm, instytucji i przedsiębiorstw, szczególnie w sferze internetowej. Copywriterzy pracują nad rozpoznawalnością marki i pozytywnymi uczuciami, które mają kojarzyć się z hasłami, reklamami, a nawet samą nazwą firmy. Copywriting to jedna z umiejętności, którą warto rozwijać wg portalu karierapraca.pl.
Ile zarabia copywriter?
Praca copywritera wymaga kreatywności i lekkiego pióra, a także znajomości wymagań SEO, elementów marketingu, a nawet psychologii. Copywriter musi wcielić się bowiem w potencjalnego klienta, poznać jego potrzeby, a potem przekonać do konkretnego działania. Wynagrodzenie copywritera zależy głównie od ilości napisanych znaków – przedstawiciele tego zawodu rozliczają się zazwyczaj za określoną kwotę za tysiąc znaków.
Najlepiej płatne są teksty specjalistyczne, w których wymaga się dodatkowej wiedzy do opracowania tematu. Copywriterzy mogą pracować na własną rękę, jako freelancerzy lub zatrudnić się np. w agencji marketingowej. Wiele korporacji również zatrudnia w swoje szeregi copywriterów, którzy będą tworzyć oryginalne i ciekawe treści.